Druhý díl zpěvníku Hrajeme si s flétnou a s kamarády tóny vznikl na žádost pedagogů o rozšíření výběru písniček pro hru dětí na flétnu. Písničky v tomto zpěvníku nejsou řazeny podle obtížnosti ani podle tématického námětu či jiných pravidel. Děti si mohou písničky ke hře volně vybírat dle jejich přání, experimentovat s hudebními záznamy a pokračovat při hře na flétnu svým vlastním tempem. To plně umožňuje respektovat osobnost dítěte, rozvíjet jeho schopnosti, chuť učit se dál a víc, podněcovat dětskou zvídavost a naplňovat tak rámcové cíle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Obsah písničky zde není vyjádřen obrázkem, děti mohou písničku poznat, jen když si ji přehrají na flétnu a tím si rozvíjet sluchové vnímání a sluchovou paměť. Mohou si také písničku dozdobit svým drobným obrázkem nebo jen vymalovánkou. Pro zvídavé děti a na posílení jejich zájmu o skutečné noty je určen obrázek k vymalování s kamarádem tónem a notou. Na straně 33. mohou děti, které to bude zajímat, porovnat souvislosti mezi vyobrazenými tóny a notami jak podle hlásky na začátku jmen kamarádů, tak podle umístění not v notové osnově. Novým tónem je v tomto dílu Cistýn (cis), který se děti mohou naučit v písničce „Okolo Třeboně“. Předpokládá se, že děti mají ve třídě vytvořen hudební koutek, ve kterém mají možnost položit si svůj zpěvník na pultík a hrát na flétnu, kdykoliv se jim zlíbí. Mohou také kreslit do svého zpěvníku a různě si písničky zdobit obrázky. Nedoporučuje se hrát s dětmi jen v pevně určené hodiny a dny.