DOPORUČENÍ PRO PŘÍMOU VZDĚLÁVACÍ ČINNOST:
  • dodržovat didaktický styl vzdělávání dle RVPPV: princip vzdělávací nabídky, individuální volby a aktivní účasti dítěte
  • umožnit dítěti, aby se před řešením úkolů nejprve seznámilo s každou novou scénou (co na ní je, co vidí…)
  • doprovázet program vhodnými otázkami a tím rozvíjet vyjadřovací schopnosti dítěte a jeho správnou výslovnost
  • u předškolního dítěte si neklást za cíl ho učit číst
  • nepřekračovat čas, který je optimální pro hry na interaktivní tabuli, tabletu nebo jiném přístroji, a za tím účelem také vhodně rozdělit interaktivní program na několik výukových částí
  • zorganizovat hru dítěte s rodičem na interaktivním přístroji (např. v odpoledních činnostech)
  • podporovat u dítěte rozhodování v kooperaci s ostatními dětmi ve skupině
  • umožnit dítěti, aby si samo zvolilo obtížnost zadaného úkolu, v opačném případě rozhodnout o obtížnosti zadání podle individuálních zvláštností a věku dítěte (např. pro děti nadané nebo vyžadující zvláštní péči)
  • umožnit dítěti experimentovat při řešení ukolů
NÁVRH EVALUAČNÍCH OTÁZEK:
  •  Zaujal program dítě svým obsahem?
  •  Jaké činnosti se líbily nejvíce?
  •  Podařilo se naplnit rámcové cíle RVP PV?
     - přispěl program k rozvoji dítěte, jeho učení a poznání?
     - učinilo dítě pokrok v oblasti hodnotové a postojové?
  •  Vedl program k posunu dítěte směrem ke stanoveným očekávaným výstupům RVP PV?
  •  Jaký je závěr pro další vzdělávání?