Doporučení pro přímou vzděl. činnost, návrh eval. otázek
DOPORUČENÍ PRO PŘÍMOU VZDĚLÁVACÍ ČINNOST:
dodržovat didaktický styl vzdělávání dle RVPPV: princip vzdělávací nabídky, individuální volby a aktivní účasti dítěte
umožnit dítěti, aby se před řešením úkolů nejprve seznámilo s každou novou scénou (co na ní je, co vidí…)
doprovázet program vhodnými otázkami a tím rozvíjet vyjadřovací schopnosti dítěte a jeho správnou výslovnost
u předškolního dítěte si neklást za cíl ho učit číst
nepřekračovat čas, který je optimální pro hry na interaktivní tabuli, tabletu nebo jiném přístroji, a za tím účelem také vhodně rozdělit interaktivní program na několik výukových částí
zorganizovat hru dítěte s rodičem na interaktivním přístroji (např. v odpoledních činnostech)
podporovat u dítěte rozhodování v kooperaci s ostatními dětmi ve skupině
umožnit dítěti, aby si samo zvolilo obtížnost zadaného úkolu, v opačném případě rozhodnout o obtížnosti zadání podle individuálních zvláštností a věku dítěte (např. pro děti nadané nebo vyžadující zvláštní péči)
umožnit dítěti experimentovat při řešení ukolů
NÁVRH EVALUAČNÍCH OTÁZEK:
Zaujal program dítě svým obsahem?
Jaké činnostise líbily nejvíce?
Podařilose naplnit rámcové cíle RVP PV? - přispěl program k rozvoji dítěte, jeho učení a poznání? - učinilo dítě pokrok v oblasti hodnotové a postojové?
Vedl program k posunu dítěte směrem ke stanoveným očekávanýmvýstupům RVP PV?